Op dit moment zijn wij voor tijdelijke / interim projecten bij klanten op zoek naar:
Projectleider (Detachering)
-
-
- Voor de gemeente Maastricht zijn wij per direct op zoek naar een projectleider voor aanschaf en implementatie financieel systeem;
- De taken van projectleider financieel systeem zullen bestaan uit:
• Voeren van regie op het gehele proces van begeleiden van de voorbereidende werkzaamheden om te komen tot specificatie van de opdracht, regie gedurende het aanbestedingstraject en implementatie van het systeem (opstellen van totaal projectplan (match tussen alle organisatieonderdelen), mijlpalenplanning en projectplanning en rapporteren van de voortgang, mogelijke knelpunten, risico’s en afwijkingen van de planning (tijdig) signaleren in de daarvoor bestemde gremia);
• Opzetten en uitvoeren van marktoriëntatie en daar waar nodig verbinden met vergelijkbare gemeenten;
• Regie voeren op diverse werkgroepen;
• Voorzitten van de stuurgroep en informeren DT;
• Besluitvorming entameren richting o.a. stuurgroep en DT;
• Meedenken met inrichting financiële processen en koppeling van deze processen in de bedrijfsvoeringketen;
• Eindevaluatie opleveren en overdracht naar beheerorganisatie organiseren; - Qua ervaring komt de Gemeente Maastricht komt graag in contact met een ervaren projectleider (min. 5 jaar) die de aanschaf en implementatie van een financieel systeem bij overheidsinstellingen, en bij voorkeur bij een gemeente, met succes heeft afgerond in de afgelopen 5 jaren;
- Idealiter heeft de aangeboden kandidaat dit traject reeds meerdere keren met succes afgerond;
- Kennis van financiële processen en aanverwante bedrijfsvoering processen bij overheidsinstellingen met minimaal 1.000 medewerkers is noodzakelijk en bij voorkeur heeft de kandidaat ervaring met bedrijfsvoering processen bij een gemeente;
- De kandidaat dient minimaal over een afgeronde hbo-opleiding in een financiële richting te beschikken;
- Het spreekt voor zich dat opdrachtnemer, indien deze situatie zich voor doet, zorg draagt voor vervangbaarheid van de projectleider met een vergelijkbaar kaliber zodat de continuïteit geborgd is in dit traject;Competenties:
• Verbinder tussen afdelingen intern en namens Gemeente Maastricht richting extern (denk aan de opdrachtnemer, gemeenten en netwerkpartners in ondersteuning);
• Resultaat gericht sturen;
• Communicatief vaardig;
• Omgang binnen politieke/ ambtelijke organisatie is een pre; politieke sensitiviteit is gewenst; - Standplaats Maastricht | 32 uur per week | start 3 november tot 27 oktober 2028 | uitsluitend op detacheringsbasis | Interesse? Reageer voor 17 oktober en mail snel naar m.casters@ibc.nl
-
Kwartiermaker Werkcentrum (Detachering/ZZP)
- Voor de gemeente Venlo zijn wij op zoek naar een kwartiermaker voor het werkcentrum Noord-Limburg;
- Help mee om één herkenbare toegangspoort te bouwen voor álle arbeidsmarktdienstverlening in Noord-Limburg;
- Binnen de AMR Noord-Limburg werken de partners samen om de arbeidsmarkt beter te laten functioneren en knelpunten zo effectief mogelijk op te lossen;
- De primaire doelstelling is om meer mensen duurzaam aan het werk te helpen en te houden, door hen kansrijk op te leiden;
- Met de komst van het Werkcentrum Noord-Limburg bundelen we onze krachten in één herkenbare toegangspoort voor werkzoekenden, werkenden en werkgevers;
- Jouw opdracht als Kwartiermaker zal bestaan uit het besturen van de transitie aan naar een goed functionerend Werkcentrum, dat zowel digitaal als fysiek stevig is ingericht;
- Je brengt partners bij elkaar, vertaalt strategie naar uitvoering en zorgt dat er in 2026 een solide operationele basis is;
- Je start met een energieke kick-off met alle partners om koers, commitment en ritme vast te leggen;
Het project zal bestaan uit vier fases:
1. Coördinatie & voortgang;
2. Ontwerp & inrichting Werkcentrum;
3. Verbinding & draagvlak;
4. Borging & overdracht
Verwachte resultaten 1 april 2026
- Digitale toegang Werkcentrum Noord-Limburg live op landelijke basisstructuur (Werkcentrum.nl) met regionaal ingerichte klantreizen;
- Duidelijke afspraken over gidsfunctie en eerste aanspreekpunten bij partners;
- Communicatieplan en zichtbaarheid in de regio (o.a. branding, interne communicatie);
- Besluitvorming over financiering en meerjarenagenda afgerond in het Regionaal Beraad;
- Plan voor de fysieke zichtbaarheid (locatie(s) en groeimodel);
- Heldere overdrachtsafspraken naar structurele coördinatie;
- Ruime ervaring in netwerkorganisaties en publiek-private samenwerking;
- Kennis van arbeidsmarkt en heeft ervaring met het ontsluiten van dienstverlening;
- Is bestuurlijk sensitief, politiek- en organisatiebewust en resultaatgericht;
- Verbindt partijen, creëert draagvlak en houdt overzicht in een dynamisch speelveld;
- Kan schakelen tussen strategie en uitvoering en krijgt energie van complexe samenwerking;
- Is daadkrachtig en neemt initiatief, zonder overheersend te zijn — weet wanneer te sturen en wanneer ruimte te geven;
- Standplaats Venlo| start 1 november 2025 t/m 1 april 2026 | 32-36 uur per week| ZZP/Detachering;
- Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Reageer snel vóór 16 oktober en stuur een mail naar m.casters@ibc.nl.
- –
Communicatieadviseur Transformatieopgave (Detachering/ZZP)
-
-
- Voor de gemeente Tilburg zoeken wij een communicatieadviseur inclusief affiniteit met verandervraagstukken;
- Tilburg wil een gemeente zijn waar iedereen mee kan doen, zich welkom voelt en gelukkig kan zijn. Maar de samenleving verandert. Dat vraagt om een andere manier van werken – van ons als gemeente én van onze partners;
- De druk op zorg en ondersteuning neemt toe, terwijl we merken dat het juist beter is als inwoners – waar mogelijk – zelf de regie behouden en samen met hun netwerk tot oplossingen komen;
- Er is tekort aan zorgpersoneel en de kosten stijgen, vooral in de jeugdzorg;
- De betaalbaarheid van het stelsel staat onder druk. Als we niets doen, kunnen mensen die het nodig hebben straks niet meer rekenen op individuele ondersteuning en zorg;
- Daarom is verandering noodzakelijk en is de gemeente samen met partners aan zet;
- Samen moeten we onze focus verleggen van individuele specialistische zorg naar collectieve ondersteuning en informele steun. Die verandering vraagt kortom iets van ons allemaal;
Wat ga je doen?
- Als communicatieadviseur speel je een sleutelrol in deze transformatie;
- Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een integrale communicatiestrategie die de transformatie ondersteunt, versterkt en versnelt;
- Het is aan jou om voor deze brede transformatie te zorgen voor de juiste communicatiestrategie en het bijbehorende verhaal;
- Je legt daarbij verbinding met partners binnen en buiten de gemeenten;
- Ook werk je in een multidisciplinair team van communicatie en maak je deel uit van een multidisciplinair team van transformatiemanagers, strategisch adviseurs en beleidsmakers.
Waar ga je je mee bezighouden?
– Integrale Communicatiestrategie: Op dit moment wordt er gewerkt vanuit een vastgestelde communicatiestrategie. Deze communicatiestrategie moet voortdurend aangescherpt worden gelet op de ontwikkelingen binnen de transformatie. Je bent deze communicatiestrategie continu aan het (door)ontwikkelen en aanscherpen waardoor er een heldere en herkenbare communicatieve lijn en strategie voor de transformatie van het sociaal domein ontstaat;
– Strategisch Communicatieadvies: Je biedt stevige advisering op strategisch niveau aan het multidisciplinaire team (transformatiemanagers, strategisch adviseurs, beleidsmakers) en externe stakeholders. Actieve deelname aan verschillende transformatiewerkgroepen. Je doorziet waar mogelijkheden liggen om de veranderopgaven met communicatie te versterken en te versnellen;
– Tactische Handvatten: Je zet analyse-instrumenten in en geeft naast strategisch advies ook tactische handvatten waar het gaat om de uitvoering van communicatieactiviteiten;
– Verbindingsfunctie: Zorgen voor een effectieve verbinding en afstemming tussen verschillende (deel)projecten afdelingen en (externe) samenwerkingspartners. Ook werk je nauw samen met de communicatiestrateeg inclusieve stad: samen zetten jullie de strategische communicatielijn uit binnen het communicatieteam en liggen verbindingen met de andere onderdelen van inclusieve stad die raken aan bestaanszekerheid, gezondheid en kansengelijkheid;
– Analyse en Monitoring: meedenken over de in Inzet van analyse-instrumenten om de effectiviteit van de communicatiestrategie te monitoren;
– Proactieve Communicatie: het identificeren van mogelijkheden om de transformatieopgave met communicatie te versterken en te versnellen, en hier proactief op acteren;
Wat breng je mee?
-Je bent een ervaren strategisch communicatieadviseur met affiniteit voor complexe veranderopgaven. Kenmerkend aan de transformatie-opgave is dat het doel niet altijd scherp is, de inhoud abstract en de omgeving complex;
-Je bent een stevige gesprekspartner voor je teamleden, maar ook voor de collega’s van uitvoerende afdelingen van de gemeente en partnerorganisaties;
-Daarnaast durf je kritische vragen te stellen. Je schakelt moeiteloos tussen strategie en uitvoering, opgaven en uitlopende samenwerkingspartners waarmee je te maken krijgt, binnen de gemeente en daarbuiten;
-Je bent omgevingsbewust en bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen met betrekking tot verandermanagement die je in je werk kunt inzetten. Je doorziet waar mogelijkheden liggen om de veranderopgaven met communicatie te versterken en te versnellen;
-Nieuwsgierig is een eigenschap die bij jou past;
-Je durft initiatief te tonen, bent proactief en onderzoekt en toetst voortdurend wat nodig is om met je team in verbinding te blijven met de afdelingen en partners die samen met de gemeente die transformatie vorm moeten geven;
-Je zorgt voor overzicht en structuur in één herkenbare communicatieve lijn- en strategie. Je zet analyse-instrumenten in en geeft strategisch advies en tactische handvatten;
-Je bent enthousiast, flexibel, neemt initiatief en betrekt de juiste collega’s bij de integrale communicatiestrategie.
· Je hebt (minimaal) een hbo-/wo-diploma, bij voorkeur in de richting communicatie, journalistiek of beleid;
· Je hebt aantoonbare ervaring met complexe strategische (verander)communicatievraagstukken en affiniteit met vraagstukken in het sociaal domein;
· Ervaring met maatschappelijke transities en/of het sociaal domein is een pré;
· Je hebt kennis van recente ontwikkelingen in het communicatie-vak;
· Je hebt ervaring met politiek-bestuurlijke processen;
· Je bent pro-actief, sterk op de relatie en enthousiast over de ontwikkelingen in Tilburg
· Ervaring met portfoliomanagement (agile en scrum werken), methodieken als Factor C en kennis over gedragsverandering is een pré.
· Je bent 28 uur per week inzetbaar.
- Standplaats Tilburg | 28 uur| z.s.m. t/m 9 september 2026;
- ZZP/Detachering bij IBC;
- Reageer vóór 14 oktober! Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Stuur een mailtje naar r.vanhogezand@ibc.nl
-
Business Continuity & Crisis Management Coördinator (deta-vast)
-
- Voor een financiële instelling in Weesp zijn wij op zoek naar een BCM manager, die het borgen van de continuïteit van dienstverlening kent en weet
wat er komt kijken bij het inrichten en onderhouden van crisismanagement binnen een organisatie; - Deze instelling is de marktleider op het gebied van contant geld;
- Samen werken wij aan een duidelijke missie: contant geld beschikbaar, bereikbaar, betaalbaar en veilig houden;
- De beschikbaarheid van de dienstverlening staat bovenaan de prioriteitenlijst;
- Deze beschikbaarheid wordt door de digitale samenwerking met onze partners en klanten bepaalt;
- Je bent de erkende specialist die binnen en buiten de organisatie bekend staat als het centrale aanspreekpunt voor het borgen van continuïteitprincipes en -standaarden en het ontwerpen, ontwikkelen en implementeren van een toekomstbestendige BCMS;
- Je vindt het leuk om beleid te ontwikkelen, te toetsen, te delen met alle betrokkenen en belanghebbenden en daarvoor als specialist, ook tijdens
de uitvoer, op de voorgrond te treden; - De BCM coördinator is, in samenwerking met relevante stakeholders en leveranciers, verantwoordelijk voor uitvoering van het Business Continuity Beleid van ons en de ketens;
- De coördinator heeft hiervoor het mandaat van de directie om een effectief, robuust, uniform en auditable framework, conform ISO22301, te ontwikkelen, onderhouden en toe te passen;
- Dit in nauwe samenwerking met de 1e lijns afdelingen en in lijn met de eisen gesteld vanuit de klanten en de toezichthouders;
- Wij zijn een regie organisatie wat betekent dat een groot deel van de werkzaamheden zich af spelen bij onze leveranciers;
- Daarnaast draagt de BCM coördinator als eigenaar zorg voor het beheer van het Crisis Management Proces en ziet er middels testen en evaluatie op toe dat het proces wordt uitgevoerd;
- Tevens draagt de BCM coördinator zorg voor het opstellen en uitvoeren van de Crisis Management trainingskalender;
- De BCM coördinator zal samenwerken met al onze lagen om de Business Continuity en Crisis Management activiteiten te coördineren en is adviseur voor het crisis management team;
- Ook zal de coördinator in samenspraak met Risk Committee het BCM beleid beoordelen en, waar nodig, laten aanpassen en je neemt tevens deel aan
overleg met DNB / BC VIF; - Dat betekent dat je onder andere de volgende werkzaamheden gaat doen:
• Het identificeren, inventariseren, analyseren en doorgronden van risico’s die de onze bedrijfsvoering in gevaar kunnen brengen, door het ondersteunen van de 1e lijn met het identificeren van risico’s in kritieke processen. Dit conform de richtlijnen van de ISO22301.
• Het opstellen en onderhouden van een toegankelijk Business Continuity managementsystemen;
• Het beoordelen en jaarlijks toetsen van de Business Continuity Plannen conform ISO22301 van de partners;
• Het plannen, organiseren en begeleiden van Business Continuity Testen.
• Het onderhouden van documentatie als ondersteunend bewijsmateriaal voor o.a. certificering en audit trajecten;
• Periodiek rapporteren over de status van uitvoering van Business Continuity plannen en verbeteracties die uit de uitvoering van een Business Continuity Test komen;
• Jaarlijks beoordelen van het volwassenheidsniveau van Business Continuity en aanbrengen van verbeteracties om de volwassenheidsniveau te verhogen;
• Het monitoren van wijzigingen in wet- en regelgeving die impact hebben op het BCMS;
• Het ontwikkelen en geven van trainingen aan onze medewerkers over het belang van BCM en de werking van het Business Continuity Management Systeem;
• Het begeleiden van de ISO22301 trajecten;
• Begeleiden en adviseren van directieleden, senior management en werknemers tijdens crisis situaties;
Dit ben jij:
– Jij bent leergierig, organisatiesensitief, denkt in oplossingen en durft kritische vragen te stellen; - – Je bent goed in stakeholdermanagement, je toont eigenaarschap en je bent transparant. Je kan uitstekend samenwerken en hebt daarbij oog voor wat wél kan;
- Denken en handelen vanuit continuïteit gaat bij jou als vanzelf;
- Je beschikt over een mix van zakelijke, technische en menselijke vaardigheden die belangrijk is omdat je veel in contact bent met collega’s en externe partijen;
- Daarnaast volgen technologische ontwikkelingen elkaar in een rap tempo op en daarom is het belangrijk dat je een goed begrip hebt van de altijd evoluerende, technische mogelijkheden die goed zijn voor onze dienstverlening;
– Verder zijn we op zoek naar iemand met:
• HBO/WO werk- en denkniveau;
• Aanvullende vak-relevante opleiding op het gebied van Business Continuity & Crisis Management;
• Minimaal 5 jaar relevante werkervaring op het gebied van Business Continuity & Crisis Management;
• Affiniteit met ICT en de financiële dienstverlening;
• Inzicht in processen en risico management ten behoeve van het identificeren van risico’s en het adviseren over passende mitigerende maatregelen. Inzicht in passende kaders en beheersmaatregelen;
• Aantoonbare praktijkervaring in crisis management voorbereiding, uitvoer en herstelacties. - Standplaats Weesp/hybride | 36 uur| z.s.m. t/m 30 september 2026, mét uitzicht op een vast dienstverband;
- Tijdelijk loondienst bij IBC;
- Reageer vóór 15 oktober! Wil je meer weten over deze specifieke vacature? Stuur een mail naar r.vermeulen@ibc.nl
- Voor een financiële instelling in Weesp zijn wij op zoek naar een BCM manager, die het borgen van de continuïteit van dienstverlening kent en weet